Депутати
Буської райради прийняли звернення до голови Львівської обласної ради Олександра Ганущини щодо
обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку, у якому йдеться про
стурбованість щодо результатів проведення цьогорічного обласного конкурсу
мікропроектів місцевого розвитку, а саме - визначенням кількості потенційних
переможців проектів, поданих від Буського району. Звернення було розроблено
особисто головою Буської районної ради Богданом Гловою, яке депутати на сесії одноголосно
підтримали.
Подаємо
текст Звернення:
Ми, депутати Буської районної ради, глибоко
стурбовані результатами проведення цьогорічного обласного конкурсу
мікропроектів місцевого розвитку, а саме - визначенням кількості потенційних
переможців проектів, поданих від Буського району.
Вважаємо,
що умови конкурсу виписані таким чином, що створюють умови для перемоги
територіям, які і так мають найбільші надходження до бюджету і на територіях
яких розміщені великі підприємства, що дає можливість забезпечити найбільше
співфінансування та знайти багатих спонсорів.
Натомість
сільські аграрні райони, які переважно розташовані на більшій відстані від
обласного центру і мають менші бюджети, не можуть конкурувати з фінансово
стійкішими, переважно міськими, громадами. В результаті, багатші отримують ще
більше, а села продовжують занепадати. Хоча усі заявляють, що потрібно
піднімати село, допомагати сільським населеним пунктам виходити зі стагнації.
На
нашу думку, Програма проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого
розвитку у Львівській області на 2016-2020 роки виписана саме під багатих –
території, на яких проживають чи здійснюють діяльність найбагатші спонсори. Про
це, зокрема, свідчить додаток 5 до Програми - таблиця оцінювання мікропроектів,
поданих для участі в обласному конкурсі мікропроектів місцевого розвитку, а
саме п. 4 «Кількість додатково залучених не бюджетних коштів конкурсанта», за
який пропонується максимальні 15 балів.
Є
приклади, коли багаті спонсори частину коштів дають від імені громади, а
частину показують як спонсорські, тим самим, забезпечуючи проекту високий бал
та перемогу, оскільки градація зростання балів по небюджетному внеску розписана
аж до 50% від загальної суми проекту. Звідки бідне село візьме такий великий
небюджетний внесок?
Наочний в цьому питанні і п. 2.7 додатку 3 до
Програми, який, на перший погляд, звучить гарно – «Показники ефективності
(співвідношення між очікуваними витратами і очікуваними результатами)», де, як
приклад, наводиться різна кількість дітей у дитячих садках на одну вартість
мікропроекту для одного садка та виводиться ефективність затрат на одну дитину.
Звісно перевага в того, де більше дітей на одну і ту ж суму мікропроекту. А
тепер задумаймось, де більше дітей чи населення загалом, у містах чи селах ?
Звісно у містах. То кому віддадуть перевагу у ефективності співвідношення
витрат до результатів? Звісно містам. Тобто, знову переможуть багаті. А як у
такому разі рятувати бідне село?
Окрім цього, по деяких питаннях оцінки не
могло не існувати суб’єктивізму, виходячи з постановки самого питання, за яке
ставиться оцінка. Наприклад питання з таблиці оцінювання додатку 5 до Програми
– «В якій мірі проект сприяє місцевому розвитку?». За це питання ставиться 3
бали. А де конкретні вимоги визначення цієї міри, за яку потрібно поставити 1,
2, 3 чи 0? Питання – «Наскільки логічно узгодженими є головні ланки проекту
проблема – мета – завдання - заходи?». За це питання також 3 бали. Звісно легше
оцінити питання узгоджені чи не узгоджені, але як визначити наскільки узгоджені
і ставити 2 чи 3 бали. Такі ж питання «Детальність та якість опису заходів
проекту?» та «Конкретність і чіткість очікуваних результатів?». Кожне з них
вартує 3 бали. Але оцінка 2 чи 3, в даній ситуації, без чітко встановлених
критеріїв, однозначно носитиме суб’єктивний характер. Тож, в даній ситуації,
виникає значне поле для маневру. Не виключений також лобізм.
Враховуючи вищевикладене, пропонуємо
розділяти проекти подані від міст та малих сіл, а також звертати увагу на
справді соціально значимі проекти, а не лише на розмір співфінансування та
кількість населення. В протилежному випадку села просто вимруть.
Пропонуємо
визначити певну суму на соціально-значимі мікропроекти по кожному районі, які
подаються за спільним поданням голови районної ради, голови
райдержадміністрації та депутатів обласної ради від території.
Немає коментарів:
Дописати коментар