Придбали
неякісні товари чи отримали сумнівні послуги? До держави по захист у цьому
питанні звертатися марно. Нині це клопіт самих громадян. І надбужанці – не
виняток. Причина в тому, що цього місяця відділ захисту прав споживачів у
Буську припиняє свою роботу, у зв’язку із ліквідацією.Тож наразі невідомо, куди
у нашому місті можна буде поскаржитись на недбалого надавача послуг чи
порушення у сфері торгівлі.
У
Євросоюзі, куди тримає курс Україна, захист прав громадян, зокрема споживачів
товарів і послуг, завжди є одним із пріоритетних. Із червня минулого року у країнах
Євросоюзу набула чинності Директива про захист прав споживачів. Це значно
розширило права громадян. В Україні ж у цій сфері завжди було і залишається
досі доволі багато проблем. Фахівці зауважують, що наше законодавство працює
переважно на користь виробника. Споживачі ж фактично залишаються віч-на-віч із
його порушниками.
Начальник
відділу захисту прав споживачів у Буській районні раді Василь Кашуба
пропрацював майже 15 років на цій посаді відзначає, що деякі можновладці через районних депутатів за весь цей час намагались чимало разів скоротити відділ, однак це їм жодного разу не
вдалось. У зв’язку з нинішньою ліквідацією відділу та виходом на пенсію, Василь
Володимирович розповів про роботу відділу та нагальні проблеми у районі:
- Всім
напевно відомо, що відділ співпрацює з управлінням захисту споживачів у
Львівській області, контролюючими та правоохоронними органами, представниками
влади відповідно до їх повноважень. Дехто собі думає, що районні відділи у
справах захисту прав споживачів дублюють функції обласного управління захисту
споживачів. Скажу, що ні. Районні відділи для оперативного вирішення тих
чи інших питань, які стосуються захисту прав споживачів, вирішуються, та своєю
переважною більшістю в короткий термін. Для порівняння скажу, що не кожен
громадянин придбавши неякісний товар, може його повернути або обміняти чи має
відповідні проблеми з отриманням різних неякісних послуг, може звернутись до
Львівського обласного управління захисту споживачів, бо потрібно витратити свій
час, щоб поїхати із письмовим зверненням. Окрім цього, пройде певний час для
отримання згоди із Києва на проведення позапланової перевірки, щоб вирішити
питання по суті, а це приблизно триває від двох до чотирьох тижнів, а то й
більше. А головне не завжди покупець має відповідні підтвердження про продавця,
надавача послуг (П.І.П., місце реєстрації, знаходження), підтвердження про
купівлю товару…
Переважна
більшість звернень споживачів вирішується відділом в той же день…
Аби
захистити свої права чи отримати відповідну консультацію щодо захисту прав як
споживачів за 2017 рік до районного відділу у справах захисту прав звернулося
громадян 128 з усними зверненнями, та надійшло 69 письмових звернень. Причому
всі вони були опрацьовані та вирішені позитивно на користь споживачів. За
винятком, безпеки руху, стихійної торгівлі, шахрайства. А це тому, що обласна,
районна держадміністрація, міська рада, обласна та районна поліція не завжди
дотримуються чинного законодавства щодо виконання ними прямих обов’язків.
Хочу
наголосити, що суб’єкти господарської діяльності та їхні працівники, які
займаються торговельною діяльністю та громадським харчуванням, наданням різних
послуг, не завжди дотримуються Закону України «Про захист прав споживачів»,
«Про підприємництво» інших нормативних документів. Тому двічі на рік залучаючи
відповідні структури, раніше проводилися зустрічі з громадянами по питаннях
захисту прав споживачів та надавачами послуг, щоб надавати відповідну
інформацію, роз’яснювати права та обов’язки споживачів, вивчати пропозиції та
слушні зауваження від громадян.
Прийшла
новітня влада, яка не дбає за споживача, та не є професійною….
Деякі
сільські голови плідно співпрацювали з районним відділом у справах захисту прав
споживачів у різних питаннях. Тому до районного відділу захисту прав споживачів з року в
рік збільшувалась довіра громадян.
На
жаль, незважаючи на досить суворі Закони України, постанови Кабінету Міністрів,
інших нормативних і законодавчих актів, накладання штрафів, споживача продовжують
обраховувати, обважувати, йому пропонують товари протерміновані, невідомого
походження та сумнівної якості, а то і відверті підробки тобто фальсифіковані
товари, не вчасно і не якісно надають різні послуги. Цього могло б не бути,
якби відповідні Державні структури вели належний нагляд та контроль, щоб
ЗАХИЩАТИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНСЬКИХ ГРОМАДЯН, але на жаль робиться навпаки.
Нарікання
від громадян про порушення зі сторони продавців чи надавачів послуг є. Хочу
нагадати, що я не можу самовільно, як посадова особа, згідно своїх повноважень,
робити якісь дії без звернень від громадян чи відповідного скерування голови
районної ради. Якщо громадянин, як споживач, звернувся по допомогу до відділу то
ті чи інші порушення виправляються.
Тому
раджу громадянам бути більш активними та не стояти осторонь і тоді нам разом
буде легше боротися з порушниками щодо захисту прав споживачів. Ще важливе має
значення, що районні державні адміністрації та їхні підрозділи, які повинні
вести нагляд і контроль також стоять осторонь, щоб вирішувати ті чи інші
питання згідно їх повноважень. Рівень допомоги державної виконавчої влади по
захисту споживачів останнім часом майже нульовий.
За
весь час виконання мною службових обов’язків я сумлінно і чесно виконував
покладені на мене завдання, та незважаючи на критику окремих посадових осіб,
часом неправдиві звинуваченні в мою адресу, завжди допомагав у вирішенні тих чи
інших проблемних питань жителів Буського району.
На
жаль? не вдалось досягти консенсусу із міським головою та правоохоронними органами
щодо виконання безпеки руху біля ринку, автостанції та стихійної торгівлі у
місті Буськ.
Немає коментарів:
Дописати коментар