неділя, 25 лютого 2018 р.

Журналіст «Буського медіа порталу» відвідав швейне виробництва на Закарпатті, де працевлаштовано більше 70 людей зі стійкими вадами слуху та мови, які займаються пошиттям рятувальних жилетів на замовлення шведської фірми Baltik. Про європейські принципи торгівлі, особливості сертифікації продукції, а також, що, потрібно європейським клієнтам, – далі у матеріалі.

  Що б не говорили в недружній країні Росії, що Угода про Асоціацію України з Європейським Союзом, ніякої користі не приносить, але Україна все ж таки відчуває перші результати дії режиму вільної торгівлі з Євросоюзом. У 2016 року експорт до ЄС збільшився на 3,7% у вимірі рік до року й склав $13,5 млрд, а вже за підсумками 2017 року експорт українських товарів до ЄС зріс на 29,9% та склав $17,5 млрд.
  Як приклад, на Ужгородському навчально-виробничому підприємстві Українського товариства глухих (УТОГ) щотижня експортують готові рятувальні жилети для спасіння на водах людей і тварин для шведської фірми. А шиють їх на підприємстві люди зі стійкими вадами слуху та мови.
   За словами директора цього підприємства Наталії Марценюк, щомісячний обсяг виробництва складає близько 7 тисяч виробів, це при тому, що робочі працюють лише в одну зміну – з 8.30 до 17.30 год, 5 днів на тиждень. На даний момент підприємство має основного замовника із Швеції, із яким співпрацює протягом 5 років. Однак окрім роботи із Швецією, підприємство має ще й сезону роботу з партнерами із Франції, Італії, Словаччини, Угорщини.
   «На нашому підприємстві раніше ми шили і модельний жіночий одяг складних конструкцій, – розповідає директор підприємства Наталія Марценюк. –Займались пошиттям білизни високої якості, медицинського одягу та робочого одягу для підприємств. Окрім співпраці із європейськими колегами, працюємо на українському ринку, виконуємо роботу по виготовленню одягу для військових».
   Саме виробництво складається із великого цеху, де розташовані три швейні та розкійні дільниці. За швейними машинками кипить робота: триває процес виробництва рятувальних жилетів яскравого кольору, що дозволяє на воді навіть у  погану погоду бачити їх здалеку. Всі потрібні матеріали для пошиття жилетів привозить шведська фірма.
   Запитуюсь у директорки підприємства, як дотримуються необхідних правил і вимог якості продукції європейського рівня. Жінка пояснює, що виробництво рятувальних жилетів передбачає багато різних етапів, процесів, кожен з яких вкрай важливий. Кожен елемент рятувального засобу повинен бути міцним і надійним, лише тоді можна вважати жилет безпечним для використання. Тому підприємство ретельно при пошитті перевіряє, чи зшиті надійні застібки і сильні ремені, адже від цього залежить життя людини. Ніяких скарг від замовників не було. Їхню хорошу роботу визнала організація Червоний Хрест, яка висловила подяку колективу підприємства.
   «Ми дотримуємось всіх євростандартів до якості продукції, відзначає Наталія Марценюк. – Наше підприємство отримало спеціальний Європейський сертифікат якості, який відкриває нам великі перспективи.  Ми перевіряємо кожен елемент зробленого виробу. Це також роблять і наші замовники, які потребують якісної продукції і дотримання всіх стандартів. Тому, великі обсяги виробництва дають нам стабільну, і високу заробітну плату. У перспективі співпраця із іншими європейськими партнерами». 
  Як пояснив віце-президент, начальник Управління міжнародних економічних зв’язків Львівської торгово-промислової палати Володимир Коруд, що українських виробників лякають європейські стандарти якості та безпеки продукції, бо потрібно зібрати купу різних документів, а інколи ще й на підприємство можуть приїхати європейські інспектори. Але експерт наголошує, що не потрібно лякатись проходження сертифікації підприємства, адже воно «не таке страшне, як його малюють». Якщо дотримуватись чіткої інструкції проходження сертифікації підприємства євростандартів, то для підприємства відкриваються великі перспективи на ринку ЄС.
Роман МАТВІЮК, фото автора

0 коментарі:

Дописати коментар

МИ У FACEBOOK

АРХІВ

© 2019. На платформі Blogger.

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ