З 1 по 4 жовтня 2018 року у м. Києві відбулась перша серія тренінгів для
фахівців Ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти України, організована
Фондом Порошенка та ЮНІСЕФ, з метою зміцнення спроможності представників
обласних та Київського ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти, планування
та проведення навчання для працівників Інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) в
областях та громадах.
Такі центри підтримки – це нова структура у
системі української освіти. Однією з їх функцій є підвищення професійної
компетентності працівників Інклюзивно-ресурсних центрів, яких з 1 вересня 2018 року по всій Україні створено
326.
1 жовтня дружина Президента України, голова
Фонду Порошенка пані Марина Порошенко відкрила тренінг «Інклюзивно-ресурсні
центри : тренінг для тренерів» і наголосила на специфіці роботи сучасних
Інклюзивно-ресурсних центрів, налагодженні їх взаємодії з закладами освіти щодо
забезпечення інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими
освітніми потребами.
Перший заступник Міністра освіти і науки України
В.В. Ковтунець наголосив, що в робота ІРЦ – багатовекторне завдання і
доведеться вчитися всім, інколи на «ходу». Але ця проблема дозволить підняти
рівень нашого суспільства.
Заступник Голови Представництва дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні
Лора Біл зауважив, що іноді освіта
особливих дітей буває неякісною, а іноді – недоступною. Тому, першочерговим кроком є навчання спеціалістів
усіх ланок щодо об’єднання зусиль та вмінь, зміні філософії у навчанні та
соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Протягом тренінгового навчання спеціалісти отримали
та поглибили знання з питань організаційного аспекту утворення ІРЦ , проведення
комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини для забезпечення якісної
участі в освітньому процесі, специфіки роботи команди психолого-педагогічного
супроводу дитини у ЗЗСО, складання індивідуальної програми розвитку для учнів
інклюзивного навчання, роботи з батьками, з профілактики загрози професійного
вигорання та інструментів саморегуляції. Усі ці та інші питання формувалися на
новому підході до філософії інклюзії -
навчання, яке опирається на сильні сторони дитини, з дотриманням усіх
принципів.
Для практичного використання учасникам
тренінгового навчання вручені навчально-методичні
посібники Всеукраїнської благодійної організації «Благодійний фонд Порошенка», «Організаційно-методичні
засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів» та сертифікати про участь у
тренінгу.
Наталія
Тронь, виконуюча обов’язки директора
Інклюзивно-ресурсного
центру Буської районної ради
0 коментарі:
Дописати коментар